Blogger Tak Cukup Makan Fitnah Datuk Akmar

FW388807_CHN02_210315_MEDIA_CHINA-lpr-940x470-940x470
Pada 21 Mac 2015 : Setiausaha Akhbar Perdana Menteri, Datuk Akmar Hisham Mokhles orang yang difitnah menyerahkan salinan al-Quran dan Yassin kepada Imam Masjid Niujie, Muhamad Ibrahim (enam dari kanan) di Beijing, China. Orang fitnah beliau buat buat apa ketika itu,pastinya sedang fitnah beliau.

KETIKA Datuk Akmar Hisham Mokhles difitnah oleh penulis blog dan Facebooker beliau dengan hati tenang menjawab segala pertanyaan rakan-rakannya yang ingin tahu kisah sebenar.

Ramai rakan taulan pada mulanya terkejut malah ada yang hampir percaya setelah membaca berita fitnah yang direkayasa.

Menurut seorang sahabat yang pernah sekelas dengan Setiausaha Akhbar Perdana Menteri semasa belajar di Sekolah Menengah Iskandar Shah, Parit Perak,beliau pada awalnya menyumpah-nyumpah dan memaki caci Datuk Akmar yang digelarnya Akmar kerana tidak menyangka Akmar sanggup berperangai binatang.katanya kepada penulis.

Rbd-pdr
Rakan sekolah Datuk Akmar-Beliau sanggup datang jauh semata-mata mahu penjelasan

Ya lah,siapa tak naik angin bila cerita seorang sahabat yang ada pelajaran dan kedudukan tetiba ada berita buruk tetangnya.

“Selama ini dia (Datuk Akmar) saya kenal sebagai rakan yang ada akhlak,kita orang sama-sama membesar didaerah sama,kampung dia dan kampung saya hanya sebelah menyebelah.

“Disebabkan rasa tidak puas hati menerima penjelasan melalui telefon ,saya sanggup  memandu kenderaan seorang diri untuk bertemu dengannya di Kuala Lumpur bagi mendapat pencerahan,apakah benar berita yang tersebar diblog dan Facebook.katanya.

????????????????????????????????????

 

Ketika saya bertemu Datuk Akmar disebuah cafe di tengah-tengah bandaraya K.L ada bersamanya bebarapa orang rakanya yang lain.

“Ketika saya bertanya hal berkaitan,rakan-rakan Datuk Akmar ketawa kecil malah mereka tidak ada rasa marah.

Saya diberi tahu satu persatu dari awal hingga akhir,’barulah saya tenang dan yakin berita yang tersebar luas juga menjadi bualan orang kampung kelahiran Datuk Akmar adalah fitnah,tambahnya.

Ketika mengakhiri perbualan bersama penulis,rakan Datuk Akamar yang tidak mahu nama disiarkan beliau berkata:Sejak itu dia tidak melayari portal/blog malah turut keluar dari menjadi rakan kepada orang yang menyebar fitnah.

Kesimpulanya,yang fitnah Datuk Akmar dan sanggup masuk neraka rupanya blogger tak cukup makan atau kurang kasin sayang semasa kanak-kanak.

Tamat.

2 thoughts on “Blogger Tak Cukup Makan Fitnah Datuk Akmar

Tinggalkan komen